TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg under februari 2020

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör .

Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.


Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick helt okej faktiskt . Några mindre missar men i stort sett gick det bra. 


Jag är med i en församling som heter Kristet center här i Örebro och har varit det sen 2018 nångång .

Ett helt fanstastisk församling som alltid fått mig att känna mig välkommen och älskad. Där känner jag att jag räknas på riktigt , jag är en del av dem och har aldrig nånsin känt mig utanför och annorlunda. 


Det var på nationaldagen 2018 som jag blev frälst på riktigt - då var jag ännu mycket sjuk i kropp och själ och minns att jag började gråta under gudstjänsten och jag kände för första gången frid - om än en kort stund , men ändå.

Det var början på denna resa jag nu gör med Jesus som min räddare .


Mycket har hänt i mitt liv efter den första skakiga dagen på KC.


Välsignelser och bönesvar har formligen regnat över mig sen dess. 

Och mitt mående är toppen . 


Annars har jag haft min vilodag från träningen idag och det gör mig lite rastlös, min son säger att jag tränar alldeles för mycket , att kroppen inte hinner återhämta sig alls och det kanske stämmer ? Jag tränar 6 dagar i veckan med och på onsdagar kör jag dubbla pass .Kanske blir för mycket , ingen aning faktiskt . 

Efter jag slutade droga så la jag på mig ca 20 kg övervikt och de är dem jag nu håller på att ta död på - kör även LCHF och är på min sjunde vecka nu . Ser det absolut inte som en kass diet utan som ett nytt sätt att äta på och tänker ha det som min livsstil. Har otroligt nog gått ned 6 kg så träning och äta rätt funkar fint.

Känner mig asstark i kroppen och har hur mycket energi som helst. Jobbar som bilrekondare så på jobbet gör jag ca 15000-18000 steg per dag och det är lätt som en plätt . ( lätt som en plätt -va fanken betyder det egentligen ?) 

Har det bästa arbetskolleger man kan tänka sig- känns som jag umgås med mina vänner 8 timmar om dagen och trivs som fisken i vattnet . ( fisken i vattnet ? hahaha alltså dessa knäppa klyschor ) 


Annars så har jag blivit farmor dubbelt upp förra året till Theodore och Lykke-Li. Helt fantastiskt underbart. 

Dock så träffar jag dem alldeles för sällan då jag bor så långt bort. ungefär var tredje månad .


Få se vart jag beslutar mig för att köpa hus när skuldsaneringen är klar -tippar på att de blir närmare dem iallafall. 


Nå det var en liten snabb presentation var jag befinner mig i livet just nu. 


Ha en fin kväll -nu ska jag glo lite teve och snöa på sociala medier 




Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör .

Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.


Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick helt okej faktiskt . Några mindre missar men i stort sett gick det bra. 


Jag är med i en församling som heter Kristet center här i Örebro och har varit det sen 2018 nångång .

Ett helt fanstastisk församling som alltid fått mig att känna mig välkommen och älskad. Där känner jag att jag räknas på riktigt , jag är en del av dem och har aldrig nånsin känt mig utanför och annorlunda. 


Det var på nationaldagen 2018 som jag blev frälst på riktigt - då var jag ännu mycket sjuk i kropp och själ och minns att jag började gråta under gudstjänsten och jag kände för första gången frid - om än en kort stund , men ändå.

Det var början på denna resa jag nu gör med Jesus som min räddare .


Mycket har hänt i mitt liv efter den första skakiga dagen på KC.


Välsignelser och bönesvar har formligen regnat över mig sen dess. 

Och mitt mående är toppen . 


Annars har jag haft min vilodag från träningen idag och det gör mig lite rastlös, min son säger att jag tränar alldeles för mycket , att kroppen inte hinner återhämta sig alls och det kanske stämmer ? Jag tränar 6 dagar i veckan med och på onsdagar kör jag dubbla pass .Kanske blir för mycket , ingen aning faktiskt . 

Efter jag slutade droga så la jag på mig ca 20 kg övervikt och de är dem jag nu håller på att ta död på - kör även LCHF och är på min sjunde vecka nu . Ser det absolut inte som en kass diet utan som ett nytt sätt att äta på och tänker ha det som min livsstil. Har otroligt nog gått ned 6 kg så träning och äta rätt funkar fint.

Känner mig asstark i kroppen och har hur mycket energi som helst. Jobbar som bilrekondare så på jobbet gör jag ca 15000-18000 steg per dag och det är lätt som en plätt . ( lätt som en plätt -va fanken betyder det egentligen ?) 

Har det bästa arbetskolleger man kan tänka sig- känns som jag umgås med mina vänner 8 timmar om dagen och trivs som fisken i vattnet . ( fisken i vattnet ? hahaha alltså dessa knäppa klyschor ) 


Annars så har jag blivit farmor dubbelt upp förra året till Theodore och Lykke-Li. Helt fantastiskt underbart. 

Dock så träffar jag dem alldeles för sällan då jag bor så långt bort. ungefär var tredje månad .


Få se vart jag beslutar mig för att köpa hus när skuldsaneringen är klar -tippar på att de blir närmare dem iallafall. 


Nå det var en liten snabb presentation var jag befinner mig i livet just nu. 


Ha en fin kväll -nu ska jag glo lite teve och snöa på sociala medier 




Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.


En lång lång vandring har det blivit.


Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..


Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjönk som en sten till havets botten- inte 2016 då ,det var bara ett tappert försök att börja igen -utan åren innan. 


När Mats dog 2012 gav jag upp allt , min familj , mina barn ,försöket att hålla fasaden uppe ,försöket att ha en fot i båda världarna .

Jag sket i precis allt - gick ute hög som ett hus -skrämde tanter som tittade för länge på mig , bettedde mig illa i butiker , på hälsocentraler och soc. 

Stal allt jag kom över överallt där jag råkade befinna mig - antingen för att byta mot knark eller för att få i mig lite näring när hungern blev för stor. 

Jag gick omkring ibland med nerpissade byxor för att organen var så sjuka så kroppen inte fungerade , gångerna jag höll på förlora mitt liv var fler än den sista uppenbara gången . 

Blodförgifningar , överdoser ,bilkrockar ,misshandel , begynnande leversvikt , hjärtflimmer och dyligt skit.

Min mentala hälsa var helt åt fanders. Mina psykoser var många och den längsta ca 2 år. .Grov paranoid psykos diagnostiserad av psykläkare vid fler tillfällen .


Vilket sanslöst offer jag gjorde mig själv till -allt som hände mig var aldrig mitt ansvar utan skyllde mitt liv på andra .

Idag vet jag bättre -

vet att jag skrivit i bloggen och försvarat skitsnacket om mitt missbruk som skitsnack - men hörrni , ni hade rätt 

så så rätt -

i övrigt så var det friskare delarna av bloggen korrekt mina sundare tankar. 


nä nu ska jag på spinning.

återkommer med mera om det är någon som läser annars återkommer jag ändå . 

Skriver mest för min egen skull ändå men skulle kännas bra om det hjälpte en enda annan människa -


kärlek 


Tidigare månad - Senare månad

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020
>>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards