TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg under april 2008

Av kicki - 30 april 2008 00:32

klockan har blivit halv ett och jag sitter uppe !

 Det är ju inte direkt vanligt ha ha .

Som den mamma man varit i nästan fjorton år har man mer eller mindre anpassat tiderna efter ungarnas .

 Fast nu när dom blivit stor har man kunna anpassa sig till friheten det ger också.

 Slipper skaffa barnvakt när man ska upp och jobba en helg eller en kväll mitt i veckan.

 det är skönt  som fan ,

MEN i takt med att ungarna växer behöver dom inte en lika mycket

 och jag känner att jag börjar förlora lite av den identitet

man haft dom senaste åren .

Kan tänka mig att det är så för dom flesta mammor.

Vi ger så otroligt mycket av oss själva till barnen och sätter dom alltid före allt annat i livet

 så det är väl inte så konstigt egentligen.

Karlar däremot dom går på som vanligt genom hela livet tror jag

utan något större känslomässiga avvikelser ha ha.

 Märks att man varit singel lääänge ,

 när man inte kan komma på något bra att säga om det andra könet .

Fast det finns det ju förståss!

Mycket bra att säga om dom menar jag .

 Själv håller jag på att längta ihjäl mig efter en ,men han dyker aldrig upp. Börjar jag tycka om någon så verkar det alltid bli helt fel person eller så har jag träffat såna som jag inte riktigt har kunnat uppskatta fast dom varit bra människor.

 Men som sagt kärlek är ju inget man planerar och finns den inte i ett förhållande så finns den inte .

Då är den väl ingen ide att fortsätta eller??

Fast många säger att kärleken kan växa fram i våran ålder att man inte blir så där käär som man blev när man var ung..

Jag vet då inte. 

 Antingen dyker han upp eller så gör han det inte , jag tänker då inte bara vara med någon för att slippa sitta varje fredag hemma ensam när polarna gosar med sina kärlekar .

 nej fan jag klarar mig bra ensam fast trist är det ju .

Vill också ha nån som tycker om mig ju RAKT AV /kicki dii

Av kicki - 28 april 2008 20:33

Sommar snart igen, i å för sig förhoppningsvis det iallafall.

 När man bor här uppe i kiruna ska man inte vara så säkert.

 Kan komma och kommer förmodligen ett rejält bakslag ännu .

Idag har det varit tio plus grader här

 och det är vi ju inte bortskämda med .

Så otroligt skönt det känns.

 Få hoppas att sommaren blir lika fin som för två år sen .

Förra året var ingen hit direkt

, kiruna festivelen höll man på frysa ihjäl på .


Varför jag skrev energi kicken är för att nu var det dags igen att ta sig till gymmet , det är ju så skönt att få träna när man väl tagit sig dit.

 Förstår inte varför det ska vara så svårt att komma tillbaka ..

Det gäller att tvinga sig första månaden dit några gånger i veckan sen brukar det bli så att man måste gå å träna.

 Men den första månaden är svår som bara den .

Som om man har så mycket annat att göra då..

nä nu ska jag gå och duscha av mig å sen lägga mig å glo tv!

 Imorgon är jag ledig från jobbet och är barnledig så jag ska sova som bara den på morgonen .jippie / kicki dii

Av kicki - 24 april 2008 20:01

 nu har jag blivit tokig också! shit va knasig lilla jag är...sanningen ??

okej så här ligger det till då...

 I lördags drack jag SPRIT och gosade med min kompis ex-kille!!


 Dom har inte varit tillsammans på tre år så där i ligger inga problem men problemet för mig är att jag har så dåligt samvete iallafall mot min kompis fast jag inte behöver.


Man kan väl inte börja tycka om honom det hade nog varit att gå för långt eller hade det ? Fast vid närmare eftertanke är det ingen risk, han var spritsnygg och jag var ehm spritfull hehe.

 usch gud vad jag längtar efter någon att älska på riktigt och som älskar mig tillbaka!! Sånt här kärlek för en natt är inget för mig, kanske att det var kul när man var ung men absolut inte nu, näe inge mera såna skit nätter.nu bra / kicki dii

Av kicki - 22 april 2008 12:22

Har tänkt på att inget i livet går så där riktigt som man vill, inte riktigt riktigt!

Ett exempel: man har barn och man älskar dom och vill leva i en idyll med dem men det gör man inte RIKTIGT eller hur?

Tex min äldsta son som är 13 år snusar och i min drömvärld gör han inte det , min yngsta son stökar i skolan och det är ju inte direkt någon dröm eller hur?  jag jobbar och sliter som en galning men pengarna tycks aldrig räcka till , mitt jobb är väl okej men jag trivs väl inte RIKTIGT . Hade kunna fortsätta i all evighet med exempel men jag tror att jag blivit förstådd (eller kanske inte riktigt ha ha. )

Jag är inte deppig eller så men kom bara att fundera på detta imorse. Varför är det så ? Vi skapar ju alla våran egen värld sägs det , varför går den då inte att skapa precis till det vi vill ? Fundera på det , det gör jag../ kicki dii

Av kicki - 21 april 2008 15:38

 jaa, usch då.då har man varit och gjort bort sig i lördags...reejält!!Och såklart var det sprit med what else.? Att man aldrig kan lära sig hur man dricker,kanske lika bra och ge upp det.Har ju ändå hunnit bli 35 och inte lärt mig ännu såå..

skit samma förresten hela världen var det ju inte iallafall..

Fast nu dröjer det ett bra tag innan man blir sugen på att gå ut och "roa" sig och det känns skönt. Är inte så ofta jag dricker som tur är då kanske men ibland kan jag bli så jävla less på det här svensson livet av jobb ansvar och inget roligt så då måste jag fyllna till ordentligt så jag uppskattar min trygga lugna värld igen..för det är ju ändå den som räknas i slutändan.

det var nog allt för idag skönt att få skriva av sig lite ångest då känns det redan lite bättre igen..hoppas bara att jag blir förlåten /kicki dii

Av kicki - 19 april 2008 12:03

lördag....å solen skiner. äntligen kan tänkas ,ut å grilla korv å vedpinnar å ungar med,  men vänta...visst solen skiner men det blåser som fan som vanligt,bara att packa upp korven igen å låta ungarna ta över datorn medans morsan ( alltså jag ) ser över vad som borde städas idag ,innan jag letar upp fjärrkontrollen å kastar mig i soffan för att "planera" mitt upplägg ..he he /kicki dii

Av kicki - 16 april 2008 21:15

 Här har jag suttit ett bra tag och gnällt om mitt nya jobb och så försvinner det bara ,, vart fan tog det vägen ?

Kan ju vara så att jag inte är riktigt haj på det här ännu och inte vet i vilken ordning man ska göra sakerna .. skit samma ...nå väl som sagt ,jag har fått ett nytt jobb inom vikarie poolen i kiruna kommun vilket innebär att jag vet NÄR jag ska jobba men inte VAR ..Det ni. Ibland ringer dom dagen innan och säger var jag ska jobba ,ibland samma morgon.. Iblan dkan man ha två ställen på samma dag en frm till lunch och ett annat efter lunch ,snacka att man lätt kan få stressmage här.. En liten fördel finn det iallafall , lönen steg direkt med tusen kr i månaden DET är ju bra MEN efter man slagit ihop det med den vanliga lönen och drar skatt på det blir det ändå inte mer än 370 kr extra i månaden..HA ! Nog fan vet kommunen hur man ska blåsa oss ..som om vi inte har nog dålig lön ändå eller / kicki dii

Tidigare månad - Senare månad

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards