TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

...

Av kicki - 5 december 2011 09:28

så nu sitter man här igen ,verkar minnas att blogga på måndagar .


hörde att en till tjej valt att avsluta livet förra veckan ,hemskt!!

alltså man undrar ju vad som händer i våran lilla stad ,är det nåt i luften som gör att livs gnistan försvinner ?

är det denna stads skitnackande om allt och alla som driver folk till det ?

kan det vara närheten till gruvan och där med allt gruvdamm å skit som lägger sig som en slöja över alla byggnade å folk?


ja hur det än må vara så tycker ja ATT är man psykiskt nere ,vad de än är för orsak ,så FINNS det hjälp att få!

kan man inte prata om allt med dom som står en nära så finns psykiatrin , att träffa en kurator tex är inte ett tecken på svaghet ,snarare på en god insikt i förståelsen på hur man egentligen mår.

alla behöver få prata ut ibland med någon som inte dömer en , jag vet hur skönt och lättad jag har känt mig dom gångrna jag talat med terapeuter, pröva ,jag lovar ,ALLT blir lättare efter det och man inser att det inte är nån ide att slå på sig själv eller andra om något som har varit, utan att ha fått lätta sitt hjärta gör att man kan lämna det gamla bakom sig och gå vidare.


testa


jo just de , appropå självmord så hörde jag igår att en ung kille i stan  dog i sviterna av cancer  ,19 år gammal

så hemskt , han hade varit sjuk hela sitt liv tydligen , då jag inte vet vem killen är peronligen kan jag inte säga att han säkert hade velat leva frisk som andra ungdomar , men jag antar det.alltså med tanke på alla dem som inte vill leva mera och avslutar sinA liv...


nå väl ska duscha nu sen jobba sig lite


(om jag skrivit nåt stötande för nån så skriv till mig så ändrar jag )


/ kicki dii

 
 
Ingen bild

M & A

5 december 2011 11:48

många som har tagit sina liv har varit i kontakt med psykiatrin men inte fått nån hjälp, jo kanske en massa tabletter utskrivna, det kan dom som har varit självmords benägna oxå fått, varsågod här har du ett recept, kom tillbaka när dom är slut... men ALLA vill ju inte ha utskrivet en massa tabletter, man behöver samtal och det får man inte, sen finns det ju några som går till läkarn (el. till nån annan) för att få utskrivet ett gäng tabletter, som vill äta en massa piller m.m Och sen finns det dom som har tagit sina liv som kanske inte hade velat det egentligen men ett rop på hjälp som inte hann fram.

kicki

5 december 2011 19:55

nej , vet ju samtidigt att långt ifrån alla som vill ha hjälp verkligen får det !
hur många gånger har vi inte läst i tidningar och dylikt om människor som sökt hjälp och blivit nekade , inte orkar längre hålla fasaden uppe och gör något dumt? antingen mot sig själv eller någon annan.
jag menade inte på NÅGOT vis , något illa om nån som har mått dåligt ,mår dåligt eller kommer att må dåligt..sen angående att äta tabletter kan vara bra ett kort stund men ALDRIG i längden , till slut blir tabletterna i sig ett problem!tro mig .det vet jag.
ett av mina barn går och pratar med en kurator och han verkar tycka att det är bra,med mig som mamma har ingen av mina barn haft det lätt ,och med den vetskapen får jag leva med hela tiden tyvärr..
däremot kan jag inte ens ANA SMÄRTAN AV ATT FÖRLORA ETT BARN och absolut inte på det sättet.
hoppas attni inte tagit illa upp för något,det har aldrig varit min mening...
du är otroligt stark och jag tror att du finner en mening i allt du tar dig för.jag vet redan att du har ett oerhört stöd vid din sida....
kramar kicki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards