TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 15 november 2008

mitt i natten

Av kicki - 15 november 2008 04:00

och endast tomten är vaken och så då jag förståss.


Har svårt att somna ,tror det beror på att jag är övertrött och inte det att jag är pigg.


Har börjat svetsutbildningen i måndags och den går jag från 7.00 till ca 15 varje dag ,sen har jag även jobbat 16-20 tisdag,torsdag och fredag i fisken..

Sköna dagar va?


Vi har fått lära oss om säkerhet, gruppsamverkan och även arbetat mycket på att lära känna varandra i gruppen

och det har varit otroligt jobbigt att mest sitta still

 och lyssna på en massa information hela dagarna

samt fått göra lite grupparbeten för att lära oss säkerhet kring svetslokalen och diverse.


Har fått gå runt i lokalerna och kryssat i en karta var alla nödutgångar,förbandslådor,brandsläckare och gastuber finns utifall att olyckan skulle vara framme.


Sen haft gruppsamverkan där vi fått lära oss hur man tex beteer sig på utbildningen och mot varann och även om hur man helt enkelt svetsar.


Helt hopplös har jag varit nästan varje morgon ,kommit försent ca 3-6 minuter till lektion.

Pinsamt så det finns inte haha,kan inte förstå vad jag sysslar med 

 dom första tjugo minuterna när jag kliver upp på morgonen ,

 när jag inte hinner sminka mig klart i god tid, genant värre.


På måndag ska jag ställa fram alla mina kl tio minuter så löser sig det problemet hoppas jag.


Vi har fått svetsa i fredags första gången och var alla spända och glada över att få sätta igång.

Det gick som förväntat för dom flesta men vi är ju där för att lära oss så det kommer bli bra tids nog.

Första dagen i skolan fick vi var sitt svetsbås med våra namn på och det kändes skit häftigt ;).

Varsin blå overoll ,ni vet den klassiska fula som funnits med sen urminnes tider och aldrig förnyats!! fick vi,

skor med stålhätta, hjälm,öronproppar och handskar fick vi också,

värsta elit svetsarna direkt alltså.


Tror på det här stenhårt,känns mer och mer som att jag kommer att arbeta som svetsare till sommaren..gud så spännande .


Kanske inte ett yrke som jag kommer att stanna i livet ut

 utan jag ser det mera som ett steg mot mitt drömjobb som jag inte vet vad det är ännu.


Man kan alltid gå vidare när man jobbat några år och prövat på yrket ordentligt och se vad som finns att jobba vidare med.


Jag har planer på att både jobba hemma i stan men att  även söka mig bort för att pröva tex att svetsa på oljeriggar i Norge  och på andra platser i sverige.

Äntligen ska jag också få börja tjäna pengar istället för att bli en sur bitter kärring som blev kvar i vården till pensionen och aldrig fick ett löne besked på mera än max 16 000 i månaden.


Nu känner jag på riktigt att jag är på väg att få leva ett liv med god ekonomi utan skulder ,och det känns underbart.


Fast först då ska jag leva mycket fattigt i 7 månader medans jag går skolan,får med studiemedel och lån ut ca 10 000 så därför blir det att slita i fisk disken efter skolan flera dagar i veckan för att allt ska gå runt...


Nu är klockan väldigt mycket så jag avslutar här och skriver mera imorgon..

god natt / kicki dii


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards