TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av kicki - 8 januari 2011 13:11

började laga dagens middag igår kl 8 på kvällen,snacka om att förbereda maten i tid   kom på att jag inte lagat tjälknöl på ex antal år och skred till verket med det.

först en snabbuppringning till föräldrarna för att kolla receptet och fick rådet att söka på nätet . sagt å gjort ,sökte där och in med köttklumpen i ugnen på 100 grader ,fick kliva upp imorse vid 7 för att kolla hur mångas grader köttet låg på . slog av ungen vid 9 och la den i salt bad här vid tolv, där ska den ligga å dra till ca 5 ,alltså precis lagom till middagen.  


när jag vaknade vid sju hade vi återigen bara 19 grader inne   fattar oss inte riktigt på det där medinställningen av värmesystemet  men micke ska läsa instruktionsboken idag så löser de sig nog..å jag slipper frysa varje tidig morgon.


summiten försvann igår i ett snömoln   till samma kille som köpte våran saab...skumt tycker jag  men han måste ha exakt samma smak dårå som gubben...

lite roligt


ställde på traktorn till jonte igår och han förde den till en kompis garage där dom skulle fixa den körklar. skrev till mamma kl halv ett att han skulle komma med den hem i natt,

men kom saldrig så jag skrev vid 8 å kollade var han var å han var hos sin pappa skrev han ...


PÅ MIN VECKA

perkele unge


mamma saknar ju dig lilla pojken


well well nu ska jag klä på mig å åka å köpa snus


/kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards