TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg under december 2011

Av kicki - 7 december 2011 08:57

15 grader typ ute , höll på frysa ihjäl när jag sprang ut å kopplade in motorvärmaren 


har ni tänkt på en sak ?

eller ni har säkert tänkt på många saker   "fniss",

allvarligt alltså ,  

att det verkar som att det inte spelar någon roll hur gammal man blir eller är , ändå så finns barnrumpe fasonerna kvar 

vad jag menar är tex följande : - man ringer till någon eller smsar

angående når viktigt    och personen i sig vägrar svara därför att dom

1 inte bryr sig

2 inte kan ta konfrontationer

3 tunghäfta

4 omognad

5 knäppa ursäkter

6 inte tar på sig nåt ansvar utan skyller allt på nån annan

7 mobil ur funktion  


så där ja ,då var det sagt och skrivet  

 kom igen nu : visst är det bara så jävla löjligt?

alltså man bara " va fan håller du på med"

snacka att sitta kvar i vaggan ännu  


mera att skriva men har lite annat att fixa innan jobbet  


/ kicki dii    

...

Av kicki - 5 december 2011 09:28

så nu sitter man här igen ,verkar minnas att blogga på måndagar .


hörde att en till tjej valt att avsluta livet förra veckan ,hemskt!!

alltså man undrar ju vad som händer i våran lilla stad ,är det nåt i luften som gör att livs gnistan försvinner ?

är det denna stads skitnackande om allt och alla som driver folk till det ?

kan det vara närheten till gruvan och där med allt gruvdamm å skit som lägger sig som en slöja över alla byggnade å folk?


ja hur det än må vara så tycker ja ATT är man psykiskt nere ,vad de än är för orsak ,så FINNS det hjälp att få!

kan man inte prata om allt med dom som står en nära så finns psykiatrin , att träffa en kurator tex är inte ett tecken på svaghet ,snarare på en god insikt i förståelsen på hur man egentligen mår.

alla behöver få prata ut ibland med någon som inte dömer en , jag vet hur skönt och lättad jag har känt mig dom gångrna jag talat med terapeuter, pröva ,jag lovar ,ALLT blir lättare efter det och man inser att det inte är nån ide att slå på sig själv eller andra om något som har varit, utan att ha fått lätta sitt hjärta gör att man kan lämna det gamla bakom sig och gå vidare.


testa


jo just de , appropå självmord så hörde jag igår att en ung kille i stan  dog i sviterna av cancer  ,19 år gammal

så hemskt , han hade varit sjuk hela sitt liv tydligen , då jag inte vet vem killen är peronligen kan jag inte säga att han säkert hade velat leva frisk som andra ungdomar , men jag antar det.alltså med tanke på alla dem som inte vill leva mera och avslutar sinA liv...


nå väl ska duscha nu sen jobba sig lite


(om jag skrivit nåt stötande för nån så skriv till mig så ändrar jag )


/ kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards