TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av kicki - 18 juli 2010 18:58

ja hittade på fjällets dagis

  

den var väll fin   

/ kicki dii

Av kicki - 18 juli 2010 13:33

en ny fråga har kommit upp som får mig att fundera på : finns det någon speciell gräns för hur ofta man bör ta kontakt med sina barn när dom är hos sin andra familj eller kanske har rest bort med någon släkting eller dylikt?

alltså jag menar finns det fastslaget i någon lag hos famijlerätten eller så  på hur många gånger man får prata med sitt eget barn?


är det någon som tror , att  när barnen har separerade föräldrar så kan man "stänga " av sina känslor och inte bry sig om hur dom mår ? bara för att det är den andra förälderns vecka ?

kanske finns det en andel föräldrar som njuter av att vara ifrån sina barn under en längre tid när dom är hos den andra familjen ?att dom inte vill ha dessto större kontakt utan bara hör av sig väldigt lite och hör hur deras barn har det. visst ,det är helt okej , men det är tycker jag ,minst lika okej att man saknar sina barn så otroligt mycket när man inte har det dagliga med dem , så man vill höra av sig till dem bara för att veta att allt är okej och höra deras underbara röster.


JAG är en sån ha ha...och har alltid varit det och faktiskt är mina barns pappor likadana.dom hör också av sig till våra barn när dom är hos oss dagligen , det har aldrig stört mig på något vis ,precis som jag inte tror att det stör dom att jag hört av mig till mina barn när dom varit hos sina pappor.

när jakob är hos sin pappa ringer JAG minst två gånger om dagen ,första för att säga god morgon jag älskar och saknar dig hjärtat och andra gången typ samma men god natt.DET är obligatoriskt , han  skulle nog undra vad som hänt om jag inte gjorde det.


där emellan ringer jakob mig oftast iallafall en gång om dagen och svamlar om något eller till och med fler gånger än det och jag kan åxå ringa eller skriva sms om det är något jag undrar  över . mats har aldrig reagerat negativt angående det.

även när jakob är hemma som tex nu under sommarlovet när jag jobbade så ringde jag och skrev till honom då åxå fast vi snart skulle träffas , jag skriver även då god morgon mm..

till och med när jonathan bor hos oss nu jämt  så ringer  jag honom när han åkt iväg för att kolla vad han gör osv ,


ÄR DET VERKLIGEN FEL ATT VILJA VETA ATT ENS BARN MÅR BRA ?


nej FAAN HELLER .


av ren nyfikenhet tänker jag först googla om jag hittar några riktlinjer om detta ,finns det inte så ska jag vända mig till familjerätten för att kolla upp detta och samtidigt kolla upp om den andra föräldern har rätt att ta något ifrån barnet som den andra föräldern gett ,för det kan jag inte tänka mig.


/ kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards