TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av kicki - 15 mars 2011 10:50

livet går vidare men inte för alla..

jonathans gammel "mammo" dog igår. så det har varit en jobbig dag .

jonathan och hans pappa stod seija så nära så det var och är väldigt tungt för dom.första dödsfallet också an någon så nära för gossen så det är väldigt jobbigt för han. idag får han skippa skolan och vara hemma bara ,eller dom ska åka till hans pappas moster för att prata om detta idag så det tycker jag är bra.

jag tyckte själv åxå mycket om henne ,lärde ju känna henne för över 20 år sen då jag träffade micke och jag förstod snabbt att dom var nära varandra.det är alltid tråkigt när någon går bort och det får en att tänka på den oundvikliga döden.fast jag försöker åxå tänka så att det inte kan vara farligt då vi alla en dag måste det. sen så tror jag på ett liv efter detta då jag har upplevt besök från "andra sidan".tro vad ni vill ,att jag är tokig eller så ,men jag är inte den enda som faktiskt har upplevt sånt.


nu till något lite roligare ,eller roligare vet jag vl inte direkt  ..

jonte har varit till svappis med skotern i helgen och den blev kvar där. på lördagen när han och kompisarna var till konsum där så när han drog igång skotern så satt gasen på nåt konstigt sätt fast ..så han drog igång den och skotern stack iväg direkt så jonte flög av den ,utan att skada sig som tur är. lika bra gick det inte för skotern. ska fixa lite bilder på skotern av jonte sen så får ni se. skotern stack alltså iväg ,körde på en skylt över en snödriva flög upp i luften gjorde nån volt och landade sen ,tyvärr, på isen av en bäck ,upp och ner. usch så trist,men jonte har ofta sån otur när det gäller saker som han äger..

blev inte nu så där jätte många skador så det gick att köra den därofrån men styret vek sig och nå saker eller bitar av chassit  gick sönder..tur att den är helförsäkrad men det ska ju åxå betalas så jag har ingen aning om den kommer att köras mera denna vår iallafall.

  

så synd ,den var i så bra skick annars och ganska nyinköpt så jonte gapskrattar ju inte direkt så att säga


annars har vi haft besök här i helgen både från örebro och boden. mickes systrar med familj var och hälsade på i det underbara vår vädret.       


själva passade vi på att vara ute mest hela tiden både lördag och söndag. fick skotta fram till husvagnen IGEN då väghyveln vari och hyvlat. jobbigt som fan men bra träning som gubben alltid säger ha ha ..

  

nu ska jag göra frukost till jonte så


see you later / kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards