TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Majja har flyttat

Av kicki - 14 juni 2010 08:45

  jag är ledsen,jakob ännu ledsnare...så tomt så tomt hemma,en delav hemmets charm tog hon med sig...det är inte samma sak utan djur,det känns att något saknas,MAJJA saknas. ingen som möter mig i dörren mera när jag kommer hem ,ingen som hoppar upp på min mage och snuttar på min t-shirt ,ingen som kryper in under täcket och sover brevid mina ben....och jakob då?? ingen som står å jamar bakom hans dörr å vill bli in släppt för att mysa med honom heller längre..fy fan så ruttet det känns,har alltid haft djur ,jag älskar djur och barn mår bra av att ha djur i hemmet för dom lär sig att ta ansvar och att sköta om ...

men nu gick det inte tyväär ,hon var tvungen att lämna oss..

tror hon kommer att få det bra iallafall,familjen som tog henne verkar vara riktiga djurälskare ,bor i lokstallet å har både får å höns och hon får möjlighet att få vara ute...Majja tyckte om dom direkt det märktes när dom var å besökte henne i fredags ,hon satt med 15 åriga sonen i hans familj å lät sig bli klappad å så vidare..annars brukar hon gå ifrån när okända människor kommer...dom verkar vara jättefina iallafall och omhändertagande så hon får det nog bra å då kan jag må lite bättre med den vetskapen..

ett problem dock är att mamman är allergisk mot katter men dom har haft tidigare en katt som hon inte reagerade mot så förhoppningsvis reagerar hon inte heller mot Majja...så egentligen är hon där på prov bara men tanken är ju att hon ska bli kvar där..

ingen som är allergisk har reagrat mot henne så hon kanske inte har den egenskapen som man blir allergisk mot eller hur jag nu ska säga...

får hoppas nu att alla är nöjda och glada ,utom mitt älskade barn jakob då och jag.. få se om jonte också kanske slutar att vara små förkyld året om ,kan vara så att han är allergisk också men vi har aldrig utrett det men har som för mig att han började vara snorig i samband med att vi började ha katt ,men som jonte sa själv då jag har påpekat det att " vad gör det då att man är lite snorih ,de är de ju värt, så därför har vi aldrig brytt oss om att kolla allergi på honom...

spännande å se nu om han blir frisk..


nu måste jag dra å städa sen ska jag lämna blodprover ,nåt som är fel å trasigt i min kropp..


snyft / kicki dii

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards