TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg under juli 2010

Av kicki - 12 juli 2010 19:56

som de såg ut när vi köpte  det



  

efter lite grått

 

och nu

oj oj oj va säger man ?? menar kan man säga ? så jävla snyggt men de är så de ska va... snygga människor måste ju ha ett snyggt hus  


de var allt för ikväll


slottsfolket / kicki dii       

Av kicki - 11 juli 2010 21:03

är det tillåtet? får man ha det ? eller är det konstigt om man inte varje dag har samma energi som alltid annars??

verkar så om inte annat..

idag har jag faktiskt bara orkat måla lit grann ,har mest legat å tagit igen mig,kännt mig så otroligt trött...inge konstigt med det då jag hela veckorna har full rulle å även lördag åxå ...

neej faaan

jag är trött ,FATTA DET

/ kicki dii

Av kicki - 10 juli 2010 11:47

vad ska man göra förutom att skratta ibland till sig själv ??

läste just min blogg från i onsdags att jag måste lära mig att varva ner ,att jag sover alldeles för lite i motsats till hur mycket jag gör ,och har jag då lyckats varva ner??

INTE DET MINSTA!!

gissa vart jag är nu i mitt nervarvande?

jo, igår slutade jag kl 11 redan för att hinna träffa micke lite  innan han drar på jobbet så vi kan gosa å mysa å sånt plus att jag får vila lita grann ,så vad händer ? jo visst hem från jobbet ,kramas lite med gubben å så kommer vi på att : fan vi drar å köper färg, sagt å gjort efter en halvtimmes mys i soffan sticker vi då å köper färg ,köper samtidigt en ny slip så man får jontes bil i ordning ,åker hem å vi börjar MÅLA...vi målar halva framsidan tills dess att hjärtat måste dra på jobbet och sen ,vad gör jag?? men fortsätter ¨så klart ,är som penseln har fastnat i handen på mig så jag målar klart hela fram sidan TVÅ varv ,nästan hela baksidan med ...TROTS att det börjar åska å så... till slut när regnet öser ner inser jag först att jag inte kan fortsätta ha ha , jag har svartet på varför jag har svårt att varva ner å det är ju så klart för att trivs så bra och tycker det är skitkul att fixa till å för bättra det som går här hemma ,micke tycker åxå att det är bra så klart så han slipper göra sånt själv som han alltid tidigare har fått göra,dvs utan hjälp..


varva ner får jag göra i graven ,tills dess är det full rulle så länge jag får må bra utan skit å dyligt.


fick reda på en tråkig sak igår angående en av mina vänner    min hjärta gick nästan sönder ... nå väl vad har man vänner till ?? så klart att jag ska göra allt i min makt att hjälpa henne förstå...det här fixar vi gumman , lita på mig..


 ska ladda upp lita foton på hur huset såg ut innan vi började fixa till den och hur den ser ut till idag.

har lite extra jobb åxå att utföra idag utöver detta ,ska till vilan å putsa fönster till en gammal dam ,men de tar typ en halv timme sen tillbaka att måla så mycket jag bara hinner innan mitt livs kärlek kommer hem igen.


samlar vätska som bara den förresten åxå ,fingrarna är så vätskefulla bland annat så det nästan tar ont och resten av kroppen drar me på sig sin beskärda del vatten. varit till läkare angående detta ,dom tog ekg och hjärtsviktsprover men allt var tydligen bra.. kan vara det att man börjat med ett nytt jobb å gör rörelser man inte är van att utföra att man därför på nåt skumt sätt binder vätska med följd att jag känner mig svag och avdomnad i stort sett hela tiden nu för tiden....hoppas jag iallafall.

så mina vänner jag har inte fetat på mig ännu mera än vad jag redan gjort utan binder vätska som värsta pampers blöjan suger piss.


men jag är glad ändå


peace    / kicki dii

Av kicki - 7 juli 2010 13:29

trött ,trött å trött det här går inte så länge till. måste fatta att jag inte kan sova 3-5 timmar per natt och samtidigt orka jobba.håller på alldeles för mycket med huset eller rättare sagt gården på kvällarna och börjar varva ner först vid halv elva. då ska de glos tv lite sen MÅSTE jag bara läsa innan jag ska sova och då blir det sent innan jag somnar.

idag slutar inte jobbet kvart i tre ,eller jo detta jobb men sen ska jag jobba extra på ett annat städjobb ,ska städa ur en lägenhet och det kommer ta sin lilla tid det med :( behöver pengarna annars hade jag aldrig gjort det.

tomt hemma med bara jonte å han ser man inte så där över drivet mycket av,stiger väl upp ca sex-sju på kvällen och käkar middag med mig sen drar han iväg med traktorn..



jag har funderat på en grej ,tror ni att kärlek går att köpa på något sätt??jag har faktiskt svaret ,så klart går kärlek inte att köpa..att känna kärlek för någon är att känna känslor och känslor går inte att köpa som vi alla vet.

om någon trivs att vara med en ,trivs dom oavsett vad än man ger dom eller inte ger dom. kärlek går inte att köpa.


SÅ DÄR JA,då var det sagt / kicki dii



Av kicki - 5 juli 2010 19:17

helt så där super förvånad blev jag ju inte direkt då regnet har smattrat ner hala jävla dan!


åskhelvete på det sen åxå...sååååå sjukt less, vaddårå? är det så att vi inte ska få dessto mera sommar alls i år?


jag å jonte som skulle fixa till hans traktor me, bara att lägga ner liksom.


äh,bäst å slå av datorb innan blixtwn slår ut den


blixt å dunder / kicki dii


Av kicki - 4 juli 2010 22:46

kvällen innan våra älskade barn ,jakob,jesper och melwin ska åka bort från oss hela tre veckor   

det är inge roligt alls.

kan erkänna att visst är det skönt att få vara barnledig emellanåt men det hade räckt gott å väl med två dagar sen börjar saknaden komma igen . inte för det att jag å hjärtat har tråkigt ensamma ,absolut inte ,men ett hem känns dessto mera som ett hem när alla är samlade runt omkring lite över allt...

jakob blev erbjuden plats att åka på läger med korpen lkab till björkliden men ändrade sig??!! han har blivit som så blyg av sig gällande nya bekantskaper så han ville inte åka när han inte känner någon där.

mats ska ju snart bli pappa igen så då åker han å jakob iallafall till stockholm nån vecka för att vänta på att bejbiseb ska ploppa ut å sen mysa med den..

jesper å melwin ska åka på semester till piteå med deras mamma å den familjen ,och jonte har ju inte bott här förrän nyligen så han kommer nog att stanna här ett gäng veckor till mer eller mindre.han gör ju som han vill,vill han vara här får han det å vill han vara hos sin pappa är det åxå okej..till helgen åker han till pajala marknad med pappa sin vilket jakob förresten åxå ska göra.

inte vi då micke jobbar helg :( längesen jag varit på markanden där.


imorgon ska jag å jonte ta itu med han traktor å fixa till den ,plyschen ska limmas fast ,fälgarna poleras ,karossen ska slipas innan lackning å sen såg jag idag att ena sido spegeln inte var där den skulle så den ska åxå sättas på plats. kul för då får jag spendera lite tid med honom åxå.. ha ha ja just de ja, då blev det inte så mycket att vara barn ledig i å för sig men men vad gör väll det?? tids nog är dom stora å då vill dom inte vara med en mera..



jonte prövar jakobs cross



lille maltis är på besök å har just spanat in bastun

  gubben myser med grabbarna ,lite ryggklining på gång..   första grill middagen hemma på världsmästarvägen       jonte softar i soffan     en dag vi träffades när jakob var hos mats för att vi saknade varann så mycke så då stack vi till järnvägsparken    

min älskade papa bakar på hjärt å lung sjukas förening..


kanske att jag satt några av dessa bilder innan på bloggen men skit samma då har ni fått se dom två gånger...

   lite positiva tankar ... alltså jag är en väldigt positiv person som anser att man ska ta hand om varandra istället för att göra varann illa , och har så svårt att förstå människor som hela tiden känner att dom tex måste snacka skit å dyligt för att ha ett spännande liv eller nåt.usch vilket dåligt samvete jag hade haft hela tiden om jag varit en sån hemsk person..


lite citat dags igen :


¤ det finns ingen orätt som inte kärleken kan förlåta

¤ det finns ingen större kärlek ,än den som stannar kvar,fast det inte ser ut som att det finns något att stanna kvar för

¤ alla besök bereder mig glädje , en del när de kommer ,en del när de går

¤ alla får sin beskärda del av lycka  och glädje,en del får den dock mer beskuren än andra

¤ bara det att det finns glädje är en källa till glädje

¤ bästa människan är den som glädjer sig när det går bra för andra

¤ den som aldrig gar hoppats ,kan aldrig förtvivla

¤ den bästa spegeln är en gammal vän

¤ bättre med öppen fiendeskap än falsk vänskap

¤ den människan som inte med framgång tagit itu med sig själv,skall aldrig med framgång ta itu med någon annan

¤ den sanne vännen visar sig i nödens stund

¤ en vän är en gåva du ger dig själv

¤ aldrig går effekten av en handling förlorad

¤ att ångra sina erfarenheter är att hejda sin utveckling

¤ av skadan blir man vis

¤ bekymra dig inte över gamla problem ,det kommer snart nya..


nepp nu väntar sig min bok och ca 4 timmars sömn innan jobb


god ´natt alla /  kicki dii

Av kicki - 4 juli 2010 19:33

fäller ofta stort lass...   


nu när  jag hade bloggat en massa idag men precis när allt skulle sparas så slog internet av   så jag orkar inte börja om att skriva allt jag skrev,sätter bara in fotona och skriver lita kort om dom helt enkelt.

    


gubben röjjer med motorsågen det jag och melwin inte kunde ta med röjjaren..

     min lilla hjälpreda

  

micke har åxå börjat spela med ungarna 

  

jag i mina mc kläder

     lilla lyster myser me jakob


thats all / kicki dii

Av kicki - 3 juli 2010 14:15

i helg, vilket vi inte bryr oss om alls faktiskt.

vi trivs bäst här hemma ,behöver inte ha en massa människor och alkohol å annat svammel runt oss för att trivas.

sen tyckte iallafall jag att utbudet av artister inte va det bästa i år.

enda som skulle gå å se på är Death by april och det betalar jag inte 440 kr för.


igår fyllde jag hedervärda 38 år ,fast det kan man inte tro ;) så ung som jag är isjälen ha ha...

av min älskade fick jag ett helt motorcykelställ ,massa fina blommor och guldprydnader till mitt armband.

mc stället är så jävla snyggt!! allt annat åxå förståss men dom var det bästa,så nu är jag redo för att börja ta mc kort fram över..


lite nya foton

    

jonte har börjat slipa till sin traktor så han kan lacka den senare.just nu är den inte speciellt vacker..



  

solen i kiruna lyser med sin frånvaro så vi måste ta hjälp utav mona          

en dag på jobbet med mina favoritdamerna mina..vi har skitkul när vi jobbar,hade aldrig trott hur vilda damer över45kan vara ha ha   min älskling ,den finaste i hela världen.. älskar dig hjärtat


/ kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards