TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg under augusti 2010

Av kicki - 13 augusti 2010 20:23

så vad ska man hitta på då då??

har varit å städat en lägenhet i två dagar ,det var som sagt gaaanska mycket att fixa . men som jag brukar säga att ju skitigare dessto roligare att städa för då ser man verkligen resultat. och att det blev skillnad det är då en sak som är säker....

mycket mycket bättre än när jag kom in dit...


en som står mig mycket nära blev sjuk igen i veckan och det skrämde upp mig rejält.hon fick åka in å få hjärtkonvertering så att hjärtat började slå i rätt takt igen...usch då,hon måste lära sig att ta hand om sig själv och inte bara tänka på hur andra mår jämt!!

vad vi vet så har vi bara ett liv (fast jag tror på fler) och man måste sköta om sig på bästa sätt ( ha ha å de ska komma från mig)

imorgon ska vi åka å fiska med pappa å klara och ungarna så man kommer ut å gör lite annat åxå.

blir så jävla irriterad på ett av barnens förälder som fan inte kan ställa upp för sin son för fem öre å hjälpa han med traktorn bara lovar å lovar å lovar ..jag har gjort det jag kan men det är inte mycket eftersom jag trots allt är kvinna å inte vet hur en motor funkar eller bromsar osv.

ska snart gå ut å gå igen för då kan man rensa skallen lite å kanske bränna lite späck..

citat :


¤ infinite love is the only truth -everything else is illusion


¤ freedom comes when you learn to let go


¤ who you are is God`s gift to you-what you become is your gift to God


¤ nobody can go back and start a new beginning-but anyone can start today and makea new ending


¤ relationship is surely the mirror in witch you discover yourself


¤ to touch is to heal,to hurt is to steel


¤ once we accept our limits ,we go beyond them


¤ dont let a little dispute injure a great relationship


¤ angels can fly because they take themselfes lightly


¤ only action brings ideas to life


ååååååå som alltid gott folk :


THIS TO SHALL PASS

 

puss / kicki dii

Av kicki - 9 augusti 2010 20:47

av detta sommarlov   det går fort när man har roligt!!

trots att det har varit nästan århundrades mest kalla sommar så har den gått förbi snabbare än andra.

sista veckan ,som alla vet,har varit så där riktigt bra ,å man har fått känna lite värme även iår.

idag ,dock, visade tempen på ynka 14 grader ,så höstkänslan infann sig direkt ,huga ligen.


som sagt var vi upp till luossatoppen igår med ungarna ,jakob och jesper.. efter många om och men så befann vi oss högst uppe till allas glädje ha ha.

jakob gav upp så där var femte meter ,men mamma pusha på så det gick vägen. jesper gnällde inte speciellt men klagade på mjälltugg (mjälltugg,va är de för ord?) (heter de så?) väl där uppe hinkade vi i oss en massa vatten ,surade lite och begav oss snabbt ner igen så inte datorn hann  kallna allt för mycket 

micke kunde ju så klart inte bara pinna på upp för backen utan tog med en rygga innehållandes 20 kg i vikter ,mycket bra gjort första gången upp!! men han är naturligt stark MIN hulk   

melwin följde inte med på denna strapats då han var hos måns som sedan skulle sova hos oss..


idag vaknade ungarna så där lagom tidigt   och fick inte ens så mycket som tittade på datorn förrän dom följt med mig på en prommis runt tuolla .inte mycket gnäll utan alerta pojkar som snällt traskade på brevid mig. 40 min tog den rundan sen efter det så, ha ha, trodde dom att datorn var tillgänglig ,men tji fick dom bara att vara ute ytterligare en timme innan datorerna gick å slå på.. gissa om det var många långa sura blickar och fula ord?? inte så många från jesper men från jakob som aldrig tänker efter dessto mera på vad han säger eller hur han säger vad han säger ,hajja ni va jag sa  

nu sitter dom som små tända ljus i varsitt rum ,spelar cod å gormar i mikrofonerna till varandra . fattar inte att dom har så otroligt mycket att säga varann hela tiden??


gubben drog å tränade å ska hämta upp melle efter det om han inte vill sova hos måns vill säga.


konstigt med semester?? vaddå sova ut å chilla ? hur kul är det? nej tacka vet jag när det är full rulle ,med masser av saker att göra.

vi som nästan inte ens har nå målning kvar   men micke beställde idag 12 lampor som ska sättas upp runt huset så de jobbet är ju kvar. en lyktstolpe ska vi åxå ha på gården så jag har suttit på nätet i jakt på den perfekta lampan.


skulle ju sätta in foton på när vi var upp till luossa men den där lilla lilla grejjen som man behöver för att föra över fotona med är puts väck  

sååå typiskt ,fattar inte vart jag kan ha lagt fanskapet??


jonte kom upp själv på morgonen ,döm om min förvåning när jag vaknade vid 6 tiden av honom när han gjorde frulle ,trodde aldrig han skulle kliva upp så lätt. kanske jag som fortfarande daddar för mycket med honom och inte tror att han klarar av att ta sånt ansvar själv för han klarade ju de galant.


pappa och klara var åxå hit igår och tvättade deras nya fina husvang, stor skillnad på före och efter ,den blev otroligt ren och fräsch.

mats kikade åxå förbi en snabbis med hojjen och kramade sin son och surrade lite med diverse folk som fanns här.


vill hitta på nåt innan det är dags att lägga sig men vet inte vad?? kanske gå en runda igen ?? har promenerat några tusentals meter denna gågna vecka och lättare blir det (å ja) för varje gång..

kanske man törs ge sig på att jogga snart utan att riskera stukna fötter och ett skenande hjärta ha ha.


kompisen har seppat klart och hon mår inge vidare trots att det var eget beslut..önskar att man kunde hitta dom där perfekta orden att säga som skulle göra det lättare för henne ,men jag tror inte att dom finns heller. en separation är aldrig rolig vems val det än är från början . man kan inte göra mera än att lyssna och trösta . fast i hemlighet önskar jag att dom hittar tillbaka till varandra    allt hade varit roligare då , då hade vi kunna hänga med varann mera..


ska gå ut å kolla om de är någon kvist jag missat på buskarna som jag kan klippa sen får man hoppas att det finns något det minsta sevärt att se på ,på teven ikväll.


hopp å tjo hej leverpastej / kicki dii

Av kicki - 7 augusti 2010 21:52

nu har vi varit å gått runt tuolla igen och gubben gick ut och spela tennis med melwin. imorgon har vi bestämt att alla ungar 8ja inte jonte då9 ska med oss upp till luossatoppen,att dom behöver röra på sig råder inget tvivel om.

jakob och jesper har fått vaka i går natt och ska även få göra det inatt ,dom har faktiskt sommarlov och ,tycker vi iaf,ska få göra saker dom själva ochså tycker om att göra ,så vaka med datorn var det dom har tjatat om så då blev de så. inte mer än två nätter får dom men det är dom jättenöjda med   

säkert någon som kommer att ha åsikter om det men det rör mig inte i ryggen  

undra var dom kommer att smälla upp k-rauta nånstans? vad vi har trott så är det brevid gamla kiruna truck men efter att vi såg att dom håller på röjja mark vid tuollakorsningen så kanske de blir där??  


nå den som lever får se som man brukar säga ...  


köpte en bok av en kvinna på dagis i veckan ,en bok som är skriven av en vän till henne och som är en sann berättelse om vännens barndom. började läsa den iförrgår och tycker den är väldigt bra men hemsk. boken heter : rätten till en barndom  och handlar om en pojkes uppväxt ,om hur illa han blivit behandlad av det svenska samhället. han växte upp med en mamma som ständigt försökte ta livet av sig och hur pojken fick flytta runt och bo hos mammans vänner medans hon bar på sjukhus och tillslut blev placerad hos en fostermamma där han trivdes mycket bra för att helt plötsligt bli tvungen att flytta tillbaka till mamman som fick tillbaka vårdnaden om honom och hur han vägrade finna sig i det. han rymde men blev tillslut fast av hela 9 poliser som behandlade honom som värsta brottslingen och istället blev placerad i ett ungdomsfängelse och där blev utsatt för värsta övergreppen och mer har jag ännu inte läst...men det jag hittills läst är en skrämmande berättelse om hur svenska socialen och rättsväsendet tar makten i egna händer och vänder och vrider på allt för att få sin vilja igenom...hoo hemska makt galna människor... mycket läsvärd iallafall...


sugen på att se en bra film men då vi endast har fyra kanaler så finns de tyr bara baska att se på.. melodi kryss å alla dessa förbannade tjohej program som tas fram som underhållning til helgerna .rena rama barnsligheterna om ni frågar mig. och snart kommer hösten och dessa jävla tävlings program då som startar.. kommer inte på vad dom heter men ni vet nog säkert för ni sitter säkert bänkade med resten av svenska folket å glor på skiten.. dansprogrammet och körer och skit.. ne blä säger jag ,visa lite spännande dramer istället och actionfilmer så då lovar jag att titta.


ska nog lägga mig lite tidigare ikväll ,blev så sent igår när jag var tvungen att hämta jonte från stan mitt i natten och sen natta honom och försöka somna om ha ha.

han har iallafall väldigt roliga kompisar pojken min.

hans pappa förresten är i tyskland just nu på världens stösrta rockfestival och har rapportera om helt sjuka saker som händer där dom bor. dom bor i tält bland 100000människor och får se ett å annat säger han..ho ho vilka tokar det finns ha ha .en som springer omkring med blöja och en som springer omkring naken och pissar på allas tält och gud vet vad..

hade åxå vela åka på nå konser å så .längesen man var på något sånt .varit på guns and roses två gpnger och metallica två gånger ,der var riktigt suveräna konserer. men som sagt det var längesen.

nu kom melwin å sa att de är fika tajm så..


god natt alla träskallar / kicki dii

Av kicki - 7 augusti 2010 20:29

full rulle hela veckan ...det är så det ska vara ,ingen tid för efter tanke bara mata mata mata..

hjälpt mina flräldrar att flytta måndag ,tisdag onsdag och fredag,burit grejjer och hjälptatt spika upp tavlor med mera..

jättemysig lägenhet dom har flyttat till ,ljus och fräsch och ren ... där kommer dom att trivas tror jag. lite tungt har det varit att först städa på jobbet hela dagarna och sen bärt saaker men att göra det var de ingen tvekan om,så mycket som dom har hjälpt mig i livet . dom har verkligen ställt upp för mig och mina barn ,känner ingen annan mor/farförälder som är så fina som dom varit till ungarna mina.

sen har väll jag inte alltid varit guds bästa barn heller men trots det har dom troget stått vid min sida .tror det är därför jag åxå är så mycket för att stölla upp för mina barn för att det är så jag blivit lärd.

i torsdags var jag och jagade upp för luossabacken åxå ,så fint och härligt väder ute så det kändes som ett måste att ta mig upp dit för att sitta på en sten för en stunds eftertanke och för att se på allt det vackra han där uppe skapat ;d


maltis fyllde två år igår så vi var dit idag å grattade honom ,virrig som jag är glämde jag så klart presenten på köksbordet kom vi på när vi tagit oss förbi stat oil ,typiskt mig så vi bjöd dom hem till oss imorgon för att spana in vårt vackra hus och hämta paketet..


jag och gubben var å snurra på stan igår för att kolla in om vi såg jonte där för han skulle vara där så vi ville kolla formen lite men såg han ingenstans. var åxå å knalla runt tuolla en timme för å se på andras hus å få lite ideer.

tänkte gå nu å ett varv me mera för att få motionera lite och få lite form på kroppen min iallafall.


inge vettigt alls att skriva idag så jag lägger ner de


night inight/ kicki dii

Av kicki - 3 augusti 2010 07:55

om man har en vän eller någon som man känner mår dåligt ,var går gränsen för hur stort stöd och för hur mycket man ska lyssna och "hjälpa"? finns det någon gräns eller ska man ge all sin energi på att ställa upp för den som mår dåligt?

jag vet inte? jag har en vän som är i nöd ,så att säga ,hon och hennes kille tänker separera så dom behöver givetvis få prata med bla mig.

givetvis så har jag lyssnat ,försökt ge råd och vara ett stöd ,en axel att gråta ut mot.

men detta suger ju ut min kraft och min tid med min familj så när får man säga att "hit men inte längre"?

jag har alltid varit den som ställt upp för andra och har ofta känt att man mest vänder sig till mig när man mår dåligt och mindre sällan när man mår bra ,ibland känner man sig som en öppen soptunna som alla bara välter sina sopor in i .

som det är nu så känner jag mig redan alldeles för inblandat i deras liv som det ser ut nu . inte av min kvinnliga vän utan av mannen hon ska separera ifrån mest. han ringer mig och söker efter förhoppningar ,efter minsta lilla positiva sak som hon kan ha sagt till mig ,frågar om saker jag inte kan eller vill avslöja heller då hon har sagt saker till mig i förtroende och det kan jag inte svika ,så var lämnar det mig ?jo att jag måste i stort sett ljuga för honom om vissa saker eftersom min vän står mig så klart mig närmast. och det känns inte bra ,kan jag lova ,att tvingas göra det . för då blir det ju jag i slutändan som får höra att "varför sa du inte som det var när jag frågade"? vilket jag givetvis inte kan göra då jag lovat . näe ,usch vad jag känner att jag blivit inblandad i detta .

och det vill jag inte vara ...:( någon som vet hur jag kan säga ifrån på ett sätt som inte gör någon ledsen?

jag har så svårt att neka någon i nöd men ändå kan inte jag ge av min energi till någon utanför min närmaste familj för då blir jag helt utan själv .

micke sa det till mig igår ,att jag ställer alldeles för mycket för andra ,så att min glädje och ork för dom jag älskar mest i hela världen försvinner i virrvarret av andras problem.

och det är ju sant ,den gör det ,för min skalle blir ju full av tankar angående andras liv och sorger ,och då blir jag ju låg och bekymrad och det går ut över familjen vilket det inte ska göra .

nej ,måste sätta ner foten och säga att jag inget kan göra för deras förhållande  ,det måste dom själv lösa ,jag kan inte och vill inte ens försöka ,det finns ingen som löst mina problem heller när jag haft det svårt ,snarare har vännerna hållit sig på lite avstånd när jag mått dåligt ,inte alla men många.

ska ringa idag till honom och säga att jag inget kan göra för om deras relation ska kunna funka igen ,att jag har nog med mitt eget ,att få min familj lycklig ,det måste han ju fatta ...

eller?


/ kicki dii

Av kicki - 1 augusti 2010 17:48

    micke borrar efter sofias ciggpaket ha ha   hjälpredan hjälper   snyggt med markiser   lite foton på jakob       uttråkade barn , utan dator suger livet verkar det som...

/ kicki dii  

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards