TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av kicki - 2 oktober 2010 16:30

har jag städat vårat slott ,närmare bestämt var det "rulla de rulla de rulla de rulla " osv sen körde jag lite "vi går över dagsstänkta berg fallera som lånat av smaragderna sin färg fallera " ha ha å sen var jag KLAR!  ha ha vem har sagt att städning är tråkigt?? tyckte de var ganska kul faktiskt..

men nu blir de nöta soffa tills det blir dags att göra sig lördagsfin för gubben min så han får lite annat än baggybyxor att titta på ,fast hade inte planerat ändå att ha på dom såå länge   


just de lite mera läxor har vi åxå lyckats peta in mellan varven i dag ...


 visa varandra kärlek ikväll ,det tänker jag göra


kärlek i masser / kickidii

Av kicki - 2 oktober 2010 10:50

så var det denna underbara lördag som vi alla (?)längtar efter .skönt att få vara ledig helgen ,fast vänta nu ? just ja fan ,har ju varit ledig sen onsdags ,är de därför inte den där riktiga lördags glädjen vill infinna sig riktigt ? måste vara det   annars är just lördag den härligaste dagen på hela vecka n, man sover ut (eller ja till 8 iaf) vet att man kan slöa hela dagen vara uppe sent och få sova ut en dag till! nästa lördag kanske jag har den där härliga känslan i kroppen igen för jag har jobb hela veckan  


gubben min är på jobbet ,han stack lite tidigare idag för att jobba lite övertid så vi kan köpa en till husvagn eller skoter ,eller näe   det får nog räcka nu med prylar annars får vi köpa ett större hus med fler garage och en större uppfart för :ÄLSKLING ,VI HAR INTE PLATS MED MERA SAKER  !!

skämt å sido så vet jag inte varför han jobbar extra?? kan vara för att vi allt som oftast delar på hans visa kort ha ha ,eller så kanske dom helt enkelt bara behövde extra folk på jobbet å snäll som mitt gulligull är så ställde han upp ..


jakob ligger å sover ännu och jonte tog bussen till pajala igår . han skulle hälsa på sin släkt där ,fast sen hörde jag att hans polare skulle åka traktor till byn (5 tim) och tälta där ,när jag frågade honom varför man vill tälta i PAJALA mitt i smäll kalla hösten (nåja ) så fick jag till svar att det faktiskt är rumppäviiko i BUN...åååkej bra då vet jag . ska försöka att inte missa den nästa år   


som bäst jag sitter här å skriver så börjar jag nånstans i min virriga hjärna fundera på träning ,VA ? jag träna ? jag menar mitt nautilus kort börjar bli så utslitet så det kanske är bäst att spara på det lite å sprida ut träningen mera jömt över året och inte träna alla fem gångerna på en gång utan tex en gång vid jul ,å bli jule fin ,en gång till våren , två gånger till sommaren så man passar i bikinin igen och den sista gången kan man som liksom suga på litegrann och spaaara på   

ha ha kul att man har vaknat på bra humör idag iallafall ...

det där med träning ska jag faktiskt ta å göra idag ,känner att jag gått upp ytterligare i vikt och med tanke på hur mycket skräp jag trycker i mig så är det inte konstigt heller .ska bara vänta på att jakob ska vakna så han inte skiter på sig om han vanknar ensam hemma så jag jag vara på min väg till gymmet .all träning är bättre än ingen träning har jag hört  så de så


bakat ja ,fan vad jag har bakat! denna gångna vecka vaniljbullar och matbröd ,jag som brukar spara på baket till jul så man har når att göra då åxå (förutom sitt enda träningspass) har bakat så vi slapp elda i kaminen för att hålla värmen här inne .. eller nä vi har svinbra värme här i allafall ,sån där luftburen värme ,INGA ELEMENT så långt ögat kan se och det är så skönt att slippa rengöra bakom dom så ni anar inte . luftburen värme ja ,vi har nå slags trattar i taket som värmen kommer ut igenom och längst nere på väggarna filter eller utsug som det heter som drar ner värmen från taket så det blir varmt i hela huset och sen så har vi ju vår fina kamin åxå som vi brukar myspys elda ibland i ..

nä nu tappade jag intresset för att  blogga ska glo teve å börja reta jakob lite så dagen kan börja på allvar

  


  / kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards