TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av kicki - 14 oktober 2010 18:06

och träna iallafall , få se hur orken är men den som försöker ser ju..

har ätit fiskpinnar å pulvermos för första gången på säkert två år ,men det var faktiskt ganska så gott.

nä nu vet ja inge mera skulle bara fördriva tiden tills jag far .

tja / kicki dii

Av kicki - 14 oktober 2010 10:13

så seeegt när jag inte har jobb    hösten är nog deprimerande för dom flesta människor pga mörkret och,  sen läggs det ytterligare på,  att man inte får jobba , jag som skulle kunna jobba dygnet runt bara för att få in pengar och kanske en dag bli av med lån å sånt , det är min dröm :att inte ha nå skulder !

samma dröm som dom flesta säkert har  ,men som sagt står man sig själv närmast..

älskling är på jobbet och ungarna i skolan , kaffet är drucket och på teven är de bara skit som vanligt..tvillingkortet till jontes teve  har inte funkat en sekund sen vi tog det , sprungit till el giganten fram å tillbaka för att försöka få det fixat men inget händer.. skit


en positiv grej är iallafall att jag tränar ,tränar och tränar ha ha  . som vanligt kan jag inte göra något normalt utan jag går på som värsta bulldozen när jag hittar nåt nytt att göra  , så de senaste tio dagarna har jag tillbringat åtta av dem på gymmet och så även ska jag göra idag  ,trots att benen är så möra så hade de varit tillagat kött ,  så hade de smält i munnen .. har alltså tränat kondis å förbränning som en galning dessa dagar så idag måste jag låta mina stackars ben få vila och köra lite styrke istället tänkte jag   .


igår när jag sprang på gymmet så blev jag illamående och började att tappa balansen på löpbandet så jag var tvungen att sluta pang bom bara.. nå väl ,det som inte dödar det härdar sägs de ju   


nu till traktorn ,minns ni den ?

 ha ha , mekkarn var hit igår å svetsade nåt stag på plats , trodde han , sen visade det sig att han svetsat fast den FEL när treo undersökte saken så nu blev det ytterligare jobb på den   idag kommer han hit iallafall för att sätta tillbaka kardanen och sen ska vi pröva starta upp den å se att de funkar , allt utom kopplingen då som blev fel dit satt och måste slipas upp. om nu traktorn går igång ska vi bogsera den till ett företag på måndag där treo kan fixa slipningen och sen ska den vara körklar iaf..det som återstår sen är följande : isolera i motorrummet ,

 isolera dörrarna plus att laga ena dörren som inte går att stänga ,

isolera golvet ,

fixa till ena vindrutetorkaren ,

 mäta klippa och sy nytt skumgummi å klä det med plysch å lägga fast det

 och sist men inte minst ,

LACKA OM HELA JÄVLA traktorn,,

 då han som donat med den inte varit så noga med lacken ,  så den har blivit skadat igen , men det är skit samma huvudsaken är ändå att han varit så schysst å tillbringat otaliga timmar med att laga traktorn till jonte , SÅ JÄVLA SNÄLLT!!


måste berätta en grej angående jeppe stackarn åxå ,  han spelar COD på datorn å har blivit så bra på det så många han spelar med tror att han fuskar , vilket han INTE gör då han inte behöver det och för att man blir bannad för all framtid när dom upptäcker fusk .

 igår när han skulle spela så hade han blivit just det bannad !?

 vi fattar ingenting!!

 man ska inte kunna bli det,  fast de är någon som rapporterar till steam då att han fuskar utan steam har ett eget system,  som känner av om man laddat ner nå fusk .  ändå har han blivut det ,helt sjukt ,man får tydligen inte vara för bra på att spela..

 jakob ,som kan och vet det mesta angående det mesta som har med spel å datorer att göra tog reda på vad som kan ha hänt och sa följande :

 just till detta COD som dom spelar har det blivit ett fabrikationssfel eller hur jag nu ska förklara de , där det går att rapportera varandra och genast se till att den blir avstängd, som det inte ska gå att göra för då hade ju alla hållt på å jävlas med varann å sett till så man blir avstängd.

 men nu går det alltså med denna version av spelet .

 jakob hade läst att det är över 2500 personer som blivit bannade trots att dom inte fuskat på något vis pga av att kontrollen av spelet inte funkar.

 å jag menar det är ju inte billigt med spel direkt.

 läste steams regler å sånt för att ta reda på hur allt ligger till och där står det klart och tydligt att man inte ska bli avstängd om någon anmäler en utan att dom har ett system som själv känner av när man spelar med fusk ,vilket är riktigt ,man ska inte fuska !!


nå väl sen står det åxå att har man en gång blivit bannad så går det inte att häva det ,tydligen trots att man är oskyldig och trots att det är dom själva som

gjort fel från början så får man inte tillbaka sitt account som det så fint heter..

 sånt här borde ju gå att anmäla  ,tänk hur mycket pengar dom jävlarna tjänar nu på ett fel som dom själva begått  , eftersom dom flesta  ,iaf dom som har råd köper att nytt spel för att få spela helt enkelt!!


jag tog då mig tid igår och skrev till supporten på steam om detta ,

( å det var INTE lätt å få ställa en fråga till dem ,man är tvungen att göra på ett visst sätt som är skitstruligt att få reda på hur man gör det )

 skrev för jespers räkning att dom har stängt av honom utan orsak och utan att kolla upp om han verkligen har fuskat , att han kan väl inte rå för att han är så duktig på cod och att dom ska gå igenom hans konto för att se att han inget har gjort!!

 men men ,jag tvivlar på att han kommer få tillbaka sitt spel eftersom det klart och tydliget står att är man bannad så är man banna för alltid på det accountet!

men har gjort mitt bästa iaf för pojken som förresten så klart är väldigt ledsen över detta..

ja det blev ett lååångt utlägg om detta men det är ju som sagt valfritt att läsa   ..

annars då ?? nå int vet ja väl ,livet rullar på ...


i måndags var jag och melle till brorsan å hälsade på bebisen vilket givetvis resulterade i att jag blev om möjligt ännu mera bejbisjuk 

  men lika bra att lägga ner dom tankarna för alltid för gubben tycker att vi har huset fullt som det är redan  ,och visst har vi fullt hus men ,

finns det hjärterum så finns de stjärterum  tänker jag. nå nå får väl hitta på nåt annat då ...

träna träna å träna kanske ,för spring på krogen och partaja har jag tröttnat på för längesen faktiskt ,trivs bäst hemma med mina underbara killar ,alla fem ...


nu ska jag hitta på nå att göra så hörs vi sälert redan ikväll


steam suger balle / kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards