TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

magsjuka..

Av kicki - 18 mars 2011 13:59

det snurrar och bubblar i magen som fasicken  började imorse redan vid fyra tiden, kom från två håll samtidigt så usch vilket griseri   

micke är åxå sjuk å blir hemma från jobbet idag med förhoppning att han ska bli så pass frisk så han kan jobba helgen.


många som är sjuka nu ,på hans jobb är det flera som är borta så dom är kort med folk ,men vad göra? är man sjuk så är man sjuk..


sofia och micke skulle komma förbi en sväng på fika innan dom drar vidare ner till stugan .

kul å träffa henne nu när allt är bra..


snön smälter nu i raketfart igen ,fan man hinner inte ens repa skotern innan säsongen är över känns det som. enda skoterturen jag åkt är med jonte till tuollagrillen  och handlat snus...

ja ja


man får vara glad över de lilla ibland.


körde pappsen på stan idag å han luktade såå gott!! han hade gjort sig snygg för folket på allsången så klart å då passar de sig inte att lukta illa så klart ha ha ..

pappa har fullt upp med sin sång karriär och dom är inbokade flera gånger i månaden ,ja nästan i veckan.. kul att dom blivit så kända.. minns första gången jag skulle se lille  far uppträda med kören hjärtligt på vilan.. han såg så generad ut och gömde sig längst bak   där han trallade på haha...men nu har självförtroendet och rösten växt så han till och med leder allsången !! man är ju lite stolt faktiskt över sin pappa .

allsången har vuxit den åxå och blivit rena rama fredagsnöjjet här i kiruna för folket. när dom började så var det bara några stolar upptagna och nu är det fullsatt nästan jämt..

säkert jättemysigt för många äldre människor som är ensamma och inte kanske tar sig ut så ofta att kunna ha detta trevliga att göra en gång i veckan .

inte nog med att pappa sjunger ,han bakar bröd åxå tidigt på fredagsmorgonen som dom har till försäljning där åxå..

han är driftig min käre far...

min styvmamma hjälper åxå till med både bak ning ,ställa iordnng allt och koka kaffe saamtidigt som hon alltid har tid till att prata med dom som kommer dit...

och pensionärer är dom  

bra gjort!


n¨nu måste jag ta itu med vissa saker för dagen så man kan mysa på kvällen ...

har lovat jakob att se en film med honom...


kramis / kicki dii

 
 
Ingen bild

maik

19 mars 2011 18:23

heeeej kärlek!!!
trist att vara sjuk(((men jag slapp magsjukan som du hade ...men det kan ju komma som ett litet brev på coooooop så ligger man där å ratta toabringan))snart ledigvecka!!!!

 
Ingen bild

anonym

29 april 2011 10:37

du skriver ju aldig nå nytt

 
zzzzz

zzzzz

17 maj 2011 09:17

Vem är EGENTLIGEN sämsta morsan?! Sopa f-h rent framför egen dörr innan du smutskastar andra.

http://zzzzz

kicki

8 juni 2011 17:04

tjaoo!!! precis sopat klart HA HA , är`ru nöjd då?
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards