TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Idag är en ny dag.....

Av kicki - 16 december 2008 10:42

Morgon på Lernia , när kl är halv sju kommer vi en efter en indroppandes till fika rummet...


Alla svintrötta men dom flesta med ett leende på läpparna..

Visst är det mysigt den där första stunden och första kaffekoppen varje morgon på arbetsplatsen?? Det är som något speciellt det!!


Jag hade aldrig klarat att vara sjukpensionär och inte ha kontakten med sina arbetskamrater , helt enkelt blir det som ett andra hem och man känner sig behövd på något vis , och det tror jag är väldigt viktigt för alla människors egenvärde att få känna sig just behövd...


Imorgon ska vi på studiebesök till KGS och spana in deras verksta och lite hur dom arbetar där ,kanske man redan har möjlighet att knyta kontakter för framtida jobb också och det är ju bra....


Vi är ett härligt gäng här på Lernia och har helt suveräna lärare ,

 Marielle vår huvudlärare

 samt Håkan och Rolf som mest har gymnasieelever och såna som kommer in från sina arbetsplatser

för att snabbt uppdatera sina kunskaper inom svets , men så klart finns dom alla till för att hjälpa oss alla..


Snart är julveckan här och det känns skönt , vi får vara lediga hela två veckor så många långa sovmorgnar lär det bli..


Julklapparna är ju inte riktigt färdiga ännu har ingen aning om vad jag tex ska köpa till min syster i år??

Dyra klappar för utom till egna barn blir det inte då inga pengar kommer in förrän andra veckan i januari som sagt..


Känns lite småtungt men allt brukar ordna sig iallafall så det är bara att fortsätta att vara positiv och ha ett leende till övers för alla man möter .

Sitter nu i verkastan och har lunch så jag tänkte passa på att skriva av mig lite innan svetspinnen tar vid igen..


Har fått gå över till stående svetsning igår och hade skitsvårt att ställa om sig från liggande men nu idag känns det riktigt bra att svetsa så..


nä nu var det allt från mig måste kolla mejl å annat skit också innan rasten är slut ...

puss åch kram alla underbara människor / Kicki dii

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards