TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg under mars 2009

Av kicki - 22 mars 2009 11:12

har faktiskt kunnat sova ända till nio idag ,men vaknade av att jag höll bokstavligen på att svälta ihjäl och rusade in till mina kära svärföräldrar och tryckte i mig frukost.


igår åkte jag och micke iväg med nästan alla ungar till luossabacken med planen att åka slalom. backen var givetvis stängd igen då det blåste så hårt men smart som vi är hade vi förutsett detta och micke kom efter med skotern så att vi kunde ha den till att frakta upp ungarna i backen med.

sen åkte vi neeed i gropen och grillade en stund,jakob ville pröva köra skoter vilket han också fick med mig bak på och det gick hur bra som helst.


imorgon åker melwin och jesper till sin mamma igen och vi blir ensamma i husvagnen igen.


snart får vi dock börja flytta och jag ser fram emot det som en galning.

att bo i husvagn är ingen hit så att säga.

fast ganska enkelt är det ju,inga dammråttor som springer omkring och skräpar ,minimalt med disk och middagen alltid serverad och klar inne hos sven och arja.


idag har vi ganska fint väder så jag tänkte ta och ringa jakob på en stund och sticka iväg med skotern en stund som jag lovade honom igår.


på kvällen ska jag gå med arja på jympa som bestämt och det känns spännande det med..


ha det gott alla soldyrkare / kicki dii

Av kicki - 19 mars 2009 11:02

där satt den äntligen!!!

vi har fått en lägenhet och inte bara en lägenhet utan en 6 rummare med öppen spis och ett rum till alla barnen å till oss då så klart!!


nånstans vid månadsskiftet ska vi få börja flytta in så då blir det tredje flytten för mig på typ en och en halv månad,men sen är det färdigflyttat för ett tag iallafall.

så småningom ska vi ju köpa hus men det ser man ju när det dyker upp ett som passar oss perfekt.


eftersom jag inte har min egen dator så har jag nästan inga foton att se på,men ett hittade jag på jakob från förra sommaren när han var och fiskade och fick en väldigt fin firre ;)


mammas ena stolthet !!!!!

vi

Av kicki - 18 mars 2009 16:56

här är ett jätte fint foto på mig och min älskling från julafton ,syster och david var hos micke och vi mös och drack lite vin å så.


har svetsat klart stativet till tv:n och målat den samt gjort ett trappsteg till husvagnen klart idag,målad å allt.

imorgon ska jag börja göra draget till lapp pulkan åt älskling.

hoppas han blir glad för den


kram / kicki dii

p.s hittade ett foto på jakob åxå från i sommras när han fick en fisk!!!

Av kicki - 17 mars 2009 11:29

lunchtid på lernia.orkar fan inte sitta i fikarummet,har börjat på tok för mycke folk här och alldeles för mycket kvinnor.

inge ont om dem men jag slutade på kommunen pga kärringar å deras rappakalja..


svetsade paj en grej idag så jag har fått börja om med den delen ,klippt plåt,bockat och borrat.nu efter lunch blir det att kapa med rondellen.

ska jävlar i mig göra petnoga nu på mm ,ingen stress eller brådska


en kompis till mig hade ramlat i helgen och brytit lårbenshalsen,stackarn

men så är det när man är gammal ha ha ...skoja bara kompis..


ska kolla min mail nu och ringa kärlek innan rasten är slut


puss å kram alla underbara / kicki dii

Av kicki - 16 mars 2009 19:39

ja som jag trodde att dom flesta tycker att ungarna själv ska få bestämma vad dom vill ha med sig.

jonte har ju givetvis kläder hos oss båda men får blanda dom precis som han vill ,och så klart om det är dyrare grejer som barnen tar med sig så ska dom sen ta tillbaka det..

TACK för allas synpunkter...


har svetsat efter min ritning idag nästan klart ,råkade bara bocka plåten lite fel så måste justera lite imorgon.

sen ska jag måla den svart och ta hem den på onsdag...yeah


med snusningen går det bara fint,har tagit en snus ungefär varannan dag och gått ner från 4 mg toy till 2mg.


snart får jag bleka tänderna yippie...

måste nog dra ner på kaffet me annars är det nog ingen ide..


har sovit igår första natten i husvagnen och ensam dessutom!!!

kärlek jobbade natt.

men det var hur skönt som helst faktiskt.

och idag har jesper och melwin kommit till oss och det funkar än så länge bra.

mickes snälla gulliga mamma har lagat mat till alla så det var bara att sätta sig till bords när jag slutade skolan.

vi tänker turas om att laga maten så inte allt ansvar ligger på henne.


har blivit erbjuden att få byta fyran mot en femma inom fab så vi tänker iallafall vara och kolla hur det ser ut i båda lägenheterna så får man se sen vad det blir.

hade ju varit bättre med fyra sovrum så alla tre barnen som bor med oss får eget rum ,jonte som sagt bor hos sin pappa.


nepp nu får det vara bra för idag ,har som inget vettigt att skriva..


husvagnsblues / kicki dii

Av kicki - 12 mars 2009 17:07

elin din stackare vad du MÅSTE vara less på oss på svetsen haha,

men erkänn visst har vi roligt??

och jasmine fick nåt hyper skratt anfall idag på eftermiddagen när

jag och hon FORTFARANDE satt och tragglade på dessA JÄVLA MÅTT

till våra ritningar.

sen....började allt spåra ur rejält ,knuffade bord som dårar och skrattade skrattade och skrattade..

 när man suttit still nästan i 8 timmar och tittat och räknat siffror börjar man lätt bli lite less och det kan visa sig på alla möjliga vis.

har glömt att berätta att jag ska svetsa ett väggstativ till en 42 tums platt -tv och det är typ en större platta som ska bockas och två "pinnar" som ska fästas i tv:n och jag är alltså INTE klar med ritningen.

daniel som ska göra en skoterkälke blev klar med sin ritning idag....


var till gyn idag och kollade upp spiralen oxå ,trott den suttit fel eftersom den tydligen "stuckits" enligt micke ,men den satt rätt , bara  trådarna som var för långa ,så dom klepp läkaren.

ingen simmare hade heller lyckats ta sig förbi som tur är !!så livmodern var tom ,annars hade väll älskling fått flipp eller nåt med tanke på hur vårat liv ser ut just nu.


har slutat snusa igår och är mäkta stolt över det hihi, men tuggar nikotintoy som värsta pundaren..


fått en fyra har vi oxå hunnit med idag!!! den nyrepas just nu så vi får flytta in om ca tre veckor.


usch va skönt.


då får jag tillbaka mina barn igen!! iaf ena ,jonte kanske vill bo kvar hos sin pappa då alla ungar inte får eget rum men det gör inget då treo är världens bästa ex genom tiderna.

aldrig nå problem med honom inte till skillnad mot vissa andra ex.


måste ta upp en sak,skriv gärna och säg er åsikt.

när barnen bor växelvis hos mamma alternativt pappa ,hur gör ni med kläder grejer o dyl??

jonta har alltid bott både hos mig och treo och vi har alltid skickat kläder,badbyxor ,slalomskidor ,spel osv med jonte om han har velat ha dom med sig till andra föräldern.

har resonerat som så att det är HANS kläder HANS skidor HANS spel och han får ha dom vart han vill,eller??


jakobs pappa däremot låter inte han ta med sig tex spel som han har köpt tilln jakob med till mig osv,helt sjukt tycker jag då eftersom det faktiskt ska vara upp till jakob att bestämma över hans saker.

jakob har heller inga kläder eller slalomskidor ,typ, hos pappan,ska jag då säga till jakob att han inte får komma hem och hämta rena kläder eller åka slalom bara för att jag köpt dom???

att "pappa får köpa eget till dig".


näe tror att jag har rätt i det jag tycker att barnen för helvete ska få bestämma själv vad dom vill ha med sig när dom byter boende..


skriv å tyck,jag lovar att godkänna alla inlägg,positiva som negativa..


stålplåt 3mm / kicki dii


Av kicki - 11 mars 2009 21:25

jepp!!

fick tillbaka proven idag efter nervös väntan....och kan nu konstatera


att


jag fick


MVG på  D 1

VG    på D 2

VG    på D 3

VG    på SLUTPROVET !!


usch vad glad / stolt / nöjd  jag är !!!


nu håller vi på att göra ritningar själva på det vi vill tillverka i skolan.

har på oss till fredag att göra klart ritningarna för på måndag kommer

nåb gubbe som ska bedöma om dom funkar att följa.

och riktigt så lätt som det låter är det inte alltså.

mycket att tänka på :vilken skala man ska göra den i och se till att göra varenda mått i den skalan , komma ihåg att sätta ut alla mått , vilket material den ska tillverkas i ,hur tjockt , ritning från alla sidor som behövs för att få allt med osv osv...


check


annars går flytten till husvagnen som planerat ,har flyttat jakob och hans grejer till farmor sin ,grattade henne samtidigt på födelsedag och fikade där samt snackade en massa skvaller med gamla svärmor ;D


check


åkte med jonte som är sjuk till skolan och hämtade marerial så han kan plugga till eng provet på måndag.


check


flyttat över det mesta av våra kläder o dyl till husvagnen


check



tvättat ett gäng med maskiner


check


var ut och åt med jakob pizza som ett avslut just nu


check


badat bubbelpool med gubben som avslut ikväll med lite skumpa


check


fast avslutet blir väll egentligen när vi lägger oss ;;DD


yeah


ses imorgon mina kära svetspoolers


go natt / kicki dii

Av kicki - 10 mars 2009 13:00

2000 var jag med i en bilolycka och jag bröt bla käken på två ställen ,ett ben i foten samt slet upp ett knä.

5 år senare börjar jag att få problem med min rygg och får då starka värktabletter utskrivna.

sen ca 1 å ett halvt år går jag till en rygg speciallist i snitt två gånger i månaden .

OCH väntar på att få komma till smärtkliniken på sunderbysjukhus för grundlig undersökning ,har fått remiss bekräftelse av dom i december men då det är lång kö dit tar det minst sju månader innan dom kallar mig.

väl där kommer jag att träffa läkare,sköterska,arbetsterapeut,sjukgymnast samt beteendevetare och man bör vara sjukskriven och ta med sig en anhörig då allt detta tar flera dagar.


något mera ni vill veta ni som snackar om mitt ätande av värktabletter``??


skriv gärna så ska jag svara så gott det går.


SEN KAN NI TA ERAT JÄVLA SKITSNACK ;SVÄLJA DET OCH HÅLLA KÄFTEN TILLS NI TUPPAR AV!!


what ever


kram /kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards