TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

mekarmorsan...

Av kicki - 7 december 2009 15:21

javisst har jag blivit det,efter att jonte köpt sig en traktor   

på lördag tillbringade jag å micke i stort sett hela dagen åt att försöka fixa till traktorn.

åkte på OK vid ett å hyrde en hall,med jonte då,där böt vi tändstift,tändkablar

fördelarlock,bränslefilter,olja och oljefilter och trodde att satan nu startar bilen,men NEJ   fick dra upp den på stan och tänka efter lite..

då kommer gubben på att tändkablarna ska vara i en viss ordning så vi gick in å googla om det,till slut efter mycket om å men så hittade vi systemet för hur man sätter dem i rätt ordning.för säkerhetsskull for vi ner till Ok igen å kollade i mekboken hur dom ska sitta. fast det var helt tvärtom från nätet?? prövade bägge å fick till det men biljäveln vägrade ändå starta. drog igång den och innan vi knappt hann börja kom farbror gris å stoppade oss då vi var tvugna att dra den genom en gångbana för att kunna ta oss till vägen. inga problem med det inte,så vi slapp böter å allt när vi förklarade hur det låg till.

traktorn startade efter några hundra meter men det krävdes ytterligare ca 1 km dragande för att bilen skulle hållas igång.jonte skitglad så klart men sa att den går asdåligt..ringde efter mera hjälp å stefan torneus å jontes pappa kom å tittade ,bara för att se att pluppen i fördelarlocket saknades på nåt konstigt vänster.

åter till Ok å byta locket samt köpa en ny rotor ,satte de på plats samt alla jävla kablar igen för att traktorn skulle starta vilket det fanskapet inte gjorde  

jontes pappa trodde sig då se att brutarspetsarna var slitna å for igen till Ok för att köpa det samt en kondensator ,som han skulle byta idag så få se då om den startar...

annars har morsan fixat mekarhandböcker idag som man kan kolla åxå i så snart kan vi helrepa b 21 motorer ha ha...


bakade bröd i fredags för första gången på flera år!!alla ,micke ,jonte ,jesper och melwin tyckte dom var skitgoda så det värmde i hjärtat..speciellt mickes ungar åt som bara den när vi fikade..


var ut med skotrarna åxå igår och for en vända upp till micke å angelica som köpt hus på järnvägsgatan å kollade hur det såg ut där,alltså jontes farsa.. de är så kul att han är och alltid varit så vanligt å jämt sattit jonte först så han mår bra istället för att hålla på bråka med en... så ska de vara..finns så många föräldrar som aldrig kan släppa nåt utan bara håller på bråkar å jävlas trots att det gäller deras egna barn,så måste dom tjorva å bestämma å förbjuda å löjla sig...patetiskt.

hjälpte melwin å jesper igår med att baka sina pepparkakshus å dem vart jättefina!!


idag ska jag å jakob baka hans då han inte FICK komma å baka med oss pga att det var hans pappa vecka  lite småsint kan ju jag tycka....


nu ska jag gå å möta lillgossen å sen ska vi baka och garnera huset..


puss å karm från en glad / kicki dii

 
 
Ingen bild

maik

7 december 2009 20:47

joo du en mekar morsa är ju ALLTID bra att ha.-))) ...nu skall hon snart lära sig att behärska en saab aero motor å..!!!puss å kel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards