TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

ja det är lördag ...

Av kicki - 23 oktober 2010 17:01

ja de är lördag tra la lala lallalaaa...

om man inte är på bra humör får man fan se till att bli det ! varför? jo FÖR ATT DET ÄR LÖRDAG !! å då ska man ta mig fan inte vara låg ,nere  eller sur som en jättegul citron,det kan man vara resten av veckans dagar men inte en LÖRDAG::


vi är bjudna på middag ikväll till micke å sofia och det ska bli SÅÅ SKÖNT att umgås med folk!!

det har vi inte gjort på länge ,jag å hjärtat... vi har haft fullt upp iallafall så tiden har inte räckt till riktigt till allt..

micke jobbar i å för sig helg nu men slutar halv åtta å börjar först kl elva imon så de går bra ,vinet kan jag dricka ensam ha ha ,mycket längesen jag drack överhuvudtaget.


ska nu å köpa godis med jakob å sen åker jag till sofia å micke så kommer gubben dit sen när han slutat ...ids inte sitta här när jag lika gärna kan sitta å surra skit med gumman å hjälpa till med maten..  ha ha


jag försöker verkligen få upp mitt humör just nu men det går lite segt   

har så jävla mycket att tänka på hela tiden å sen störs jag mycket av människor som inte "äger " sina skor så att säga ,vet inte om ni är me men de skiter jag fakitskt i.. å ni me åxå   


har varit på stan med jakob å köpt vinterskor till honom ,vi träffade hans pappa där som la till hälften av summan för skorna.

såg " mina " två andra grabbar när vi skulle parkera på stan åxå å tänkte säga hej hej ,men när vi hade parkerat klart bilen så såg jag dom långt borta i horisonten redan så de gick inte det ,nähä ,intressant  


treo var hit som han skulle för att fixa traktorn men den andra som åxå hjälper till hade valt att tömma flaskan rejält redan till klockan tolv imorse så de blev inget med det !

 när jag ifrågasatte det så fick jag en massa otrevliga fyllesnack saker tillbaka  : tack för det kompis.

LOVAT ÄR LOVAT ALLTSÅ HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FAKTISKT GÖRA DET MAN HAR SAGT ATT MAN SKA GÖRA ? fantastiskt tänkt   ELLER?


några tips i all välmening :

1 . om någon pratar med dig så LYSSNA (de e liksom de som e meningen)

2 . om ni sagt att ni ska göra nåt ,så herre gud ,GÖR DET (de e liksom de som e meningen)

3 . och framför allt ,har ni nått att säga någon så GÖR DET ,personen ifråga kan INTE veta vad ni vill genom att GISSA sig fram   


så där ja ,då fick jag det sagt ,nu till viktigare saker :


1 . jag älskar och beundrar mina barn för deras sociala kapacitet och för deras raka okomplicerade sätt , för att dom är framåt och kan ta för sig


2 . jag älskar och respekterar min älskade sambo ,för att han vet vem han är och framför allt vet vem JAG är


3 . jag älskar och trivs i vårt underbara hem ,därför att här finns det sån värme och kärlek som jag sällan skådat någon annanstans , här får man alltid var sig själv ,i aoran som omger hela stället . allt känns så rent ,gott och riktigt här (trots att de kan finnas liite damm i hörnen ibland ,fast de e sällan de)


4 . jag älskar och avgudar mina föräldrar för att dom ALLTID står på min sida ,vad jag än har trasslat mig in i

och

5 . jag älskar och tror på min syster för att hon har vuxit upp och blivit den kvinna jag visste att hon skulle bli


så de så ....


nu vet ni läget iaf..


skål / kicki dii




 
 
Ingen bild

maik

24 oktober 2010 13:37

hej hej gumman!!!tack för igår gummsan med goda fina kompisars närvaro.))som sagt det behövdes ju lite rajjtan tajjtan ibland...fast man var hyyyyfsat seg efter all ylli tid som gjorts..jag gillar dina kloka punkter som kommer från hjärtat till oss som står dig närmast!!!din micke så klart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards