TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Alla inlägg den 22 mars 2012

kul

Av kicki - 22 mars 2012 20:27

såg att min statistik på besökare har ökat på inläggen igår ,BRA, då vet jag att fler har fått reda på hur vissa företagare funkar.


såg han igår förresten ,han hade bytt upp sig till värsta vrålåket ,ja de är ju lätt när man myglar och inte betalar rätt lön till sina anställda .


såg uppdrag granskning igår och de handlade om affärskedjan Zara som har som policy att kränka ,skrämma och sno timmar från sin personal.. så jävla sjukt.

där ser man , de är inte bara företagaren från stan som stjäl från sin personal.

verkar vara allför vanligt tyvärr.

kom på att jag blev ju även bestulen på massa övertid som jag jobbade in första månaden.

arbetade 12 dagar i sträck ,vilket man enligt handels fack INTE får , men han sa att de var okej .elva dagar är det man får arbeta i sträck å då ska man ha betalt ledigt den tolfte dagen !!

jag fick varken betalt ledigt , vilket hade varit okej om jag fått lön för den dagen vilket jag då inte fick.

vicket cp..

undra hur mycket han sparade in på den dagen? tillräckligt för honom tydligen då han måste ha tyckt att de var värt de. kanske de var dom sista slantarna där som gjorde att han nu kan glida omkring i sitt nya åk...

eller NÄ formodligen inte ,så varför blåsa sin personal??

så jävla pisst på skiten.

undra om det går att göra en anmälan ? jag menar vi var fyra st där när han sa till mig att de var okej å jobba så länge å att jag givetvis ska få betalt.. jag väntar ännu...nå väl jag antar att det inte kommer att hända. 

fast jag har ju vittnen i å för sig...

nå skit i den smetmössan 

ska glo lite på tv nu å önska att jag snart får in nå pengar..


fast tänk ,jag är glad ändå ;D


tjobree/ kicki dii

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards