TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

ha ha ha

Av kicki - 28 september 2010 08:21

det är fantastiskt att vi i kiruna har såna enorma polisresurser som vi har när dom ingenting vettigt tycks ha att göra .

 läste i NSD att dom gjort ett tillslag mot en lägenhet och hittat hela två gram narkotika!!

 är det resultatet av deras spaningsarbete ?är det till sånt våra skattepengar går??det tillslaget kostade mycket mer än det smakade i form av extra uttagna poliser ,fredagnatt =ob-tillägg ,urinprover och en natt på hotell Gripen   

skrattretande enligt mig ,men det är ju klart dom kan ju inte HELA tiden jaga epa-traktor förare heller i brist på något vettigt att göra...

DUKTIGA dom är!

visst?



enligt jonte så är polisen DAGLIGEN på någon stackars traktor förare , bara för att,

 som alselind sa till mig när jag tog upp frågan med honom varför dom blir stoppade hela tiden ,

är att polisen helt enkelt inte tycker att man ska släppa lös 15-16 åringar i trafiken ,att dom inte är mogna ännu osv osv ,men nu är det ju faktiskt så att det INTE är kiruna polisen som sätter lagarna,

utan det enda polisen ska göra är att se till att lagen följs och inte trakassera förarna i tid och otid bara för att dom inte tycker att ungdomarna ska vara i trafiken ännu,det är inte upp till dom att bestämma som sagt.

när jonte köpte sin första traktor för ett år sen var dom (polisen ) på honom VARJE vecka så gott som ,under en period ,

han fick visa upp sitt förarprov flera gånger till SAMMA poliser ,blåsa i alkomätaren om och om igen ända tills polisen kom på att han inte hade två växellådor ,

(finns ingen lag på det ) så han blev skrämd av dom till att sälja den pga det och med samtida hot om att om han kör den igen utan att ha fixa till den så kommer inte jonte att få lämpen när den tiden kommer...

nå väl jag tog kontakt med polisen angående detta och bad dem visa var i lagen det stod att man ska ha två lådor ,men det kunde dom inte eftersom den lagen inte existerar men dock räknades hans traktor som olaglig ändå då den enbart var spärrad med varvtalsregulator vilket man inte får ,så dom fick sin vilja igenom...

 ETT TAG ha ha ,nu har han en ny traktor som för tillfället är under reparation men som snart är körklar igen så vi får se hur länge det dröjjer innan dom börjar med sitt trakasserande igen av mitt barn.innan den gick sönder så blev han så klart stoppad flera gånger av dem men då den är laglig så kan dom inte få han ur trafik .

sen förstår jag inte riktigt hur dom tänker .polisen alltså?

 låt ungdomarna ha sina traktorer och snurra med på stan ,då blir det ju i sin tur mindre ungdomar som dricker och hittar på annat sattyg på fredags och lördagskvällarna eller hur ?

ja jag känner då mig tryggare en helg när jag vet att jonte är ute med traktorn på stan än när han är på stan utan den ...

tror många föräldrar håller med mig i denna fråga ...

skulle inte skriva så här mycket men blev lite uppretad bara ...  


kaffe tajm nu ...

hejja bängen / kicki dii

 
 
Ingen bild

maik

28 september 2010 08:59

haj!! poliser poliser...att knacka dörr klockan 23.45 och säga att man har en husvagn på trottoaren tyckte jag iaf var lite väl lång sökt!!

kicki

28 september 2010 12:40

på en måndag natt till och med!!har helt glömt att vara dit men åker imorgon när jag är ledig ... då j..lar!!ska dom få lagen läst
puss min älskling

 
Kicki

Kicki

28 september 2010 13:24

Ja dom där poliserna...vad ska man säga egentligen?
Mer än att dom stör oskyldigt folk och sätter dit folk för småsaker....burar in folk (mig) på kåken för misshandel och ofredande i en månad, när jag i själva verket bara försvarat mig mot dom.

Griper fulla människor bara för skojsskull. Ja, dom gör helt enkelt det för jävligt för oss "vanligt" folk för att dom har lite att göra.

Mig stannade dom ca sex ggr på samma vecka när jag var ute och gled bil, tillslut frågade jag vad dom hade för grund för att stoppa mig hela tiden, dom kom med ett lustigt svar; "Vi har inget att göra".

Sen när man verkligen behöver dom , ja var finns dom då ?

http://kikzon.blogg.se

kicki

28 september 2010 20:58

exakt!! vet du vad det värsta var ?? här vart vi bor så har vi en trottoar på två sidor av huset och där stod min sons epa (står ännu kvar) vårat släp och husvagnen tillfälligt parkerad. så förr förra MÅNDAG NATT ca 24:00 när jag och ungarna ligger och sover i respektive rum och micke har somnat framför teven så knackar det på dörren. micke tittar ut å ser en klädd snutbil på våran uppfart och med polisen då baki dörren.givetvis blir han ju,som alla andra åxå hade blivit, rädd att det hänt en olycka och öppnar .då säger snuten att - vi har fått klagomål att ni har så mycket saker stående på trottoaren! micke bara -va??? jo men att de bara är tillfälligt säger han å ser säkert lite förvirrad ut (vem skule inte gjort det?) då säger snuten att jo vi såg att det lyste så vi tänkte att ni säkert var vakna ännu(!?) och sen piper dom iväg ! VA?? vad i helvete är det för jävla sätt?? DOM FÅR FAN INTE GÖRA SÅ! vilka idioter dom är!!menade dom att dom fått klagömål tolv på natten och att den som ringde sa att det var akut att sakerna måste bort direkt eller?nåt jävla djävulskap var det där bara från deras sida eller hur? om man får ett sånt klagomål så brukar dom skicka ett brev att man ska flytta på sakerna och inte komma PERSONLIGEN förbi MITT I NATTEN för att framföra det!!dom ger sig aldrig hur lugn man än har blivit så visst måste dom jävlas lite grann för det.men där sket dom i de blå skåpet dom j..larna .jag ringde dit direkt dagen efter å frågade vad dom sysslar med och sa att dom skrämt upp hela familjen ,att ungarna hade blivit livrädda och bölat osv allt för att vi hade saker på trottoaren!polisen frågade vilka poliser det var men jag sa att de går ju att ta reda på och tyckte att jag skulle komma in istället och det ska jag göra ! imorgon åker jag dit och då satan ska dom fram med klagomålet och klockslag för det samt vilka poliser det var och ha en förklaring till vad fan dom menade egentligen!!undra om det går att anmäla dom på något vis ?vet du?? en FET jävla ursäkt ska vi då ha.. skriver å berättar om va dom sa till dig sen.. töntar liksom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 16 februari 2020 18:07

Kan betyda mycket - just nu betyder det att jag försöker få ordning på bloggen och jag fattar inte riktigt hur man gör . Får kolla det lite bättre när jag känner att jag ids helt enkelt.   Idag filmade jag i kyrkan själv gudstjänsten - gick hel...

Av kicki - 15 februari 2020 08:20

Åren har gått ovh jag har gått vidare från allt det gamla.   En lång lång vandring har det blivit.   Ska läsa igenom min blogg vid tillfälle -minns ju inte direkt vad jag skrivit..   Ser dock att jag slutat skriva där i kring när jag sjön...

Av kicki - 12 december 2016 22:38

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

Av kicki - 12 december 2016 22:27

Tjao att börja känna känslor och våga det gör inte jag.  Att våga det innebär att måsta börja  dröja -det törs jag ej,.   Att tvingas inse att jag å  framför allt mina barn förlorat  så mycket sista åren  och mina barn fick se mig  ...

KICKI DII

Presentation

TÄNK FEL OM DU VILL -MEN TÄNK SJÄLV

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Fröken Flygare

   jag är unik-precis som alla andra...  

jonte ..

 
  

jakke

 
  

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards